STICHTING MUSEUMZAKEN

MUSEAAL ONDERNEMERSCHAP, WAAR LIGT DE GRENS?

Stichting Museum Zaken is een nieuwe culturele stichting, ter bevordering van de onderlinge samenwerking van erfgoedinstellingen. Zij focust zich op het organiseren van bijeenkomsten waar kennisspreiding en onderling contact tussen museummedewerkers centraal staat. De kick-off van de stichting was het congres Toezien of Toekijken? Actuele uitdagingen  in de museale sector, op 25 oktober 2018. Het verslag en de foto’s zijn onder de bovenstaande link te vinden.

Op 31 oktober 2019 zal de tweede editie van dit congres plaatshebben. Houd deze dag vast vrij in uw agenda!

Tot die tijd organiseert de stichting BeterBegripBorrels, voor kleinere groepen snel de diepte in. Meer informatie over de BBB’s.

BESTUURSLEDEN

Chatham House Rules

Tijdens het congres werken we onder Chatham House Rules. Dat wil zeggen dat het deelnemers vrij staat om de informatie die tijdens het congres wordt gedeeld te gebruiken, maar dat noch de identiteit, noch de verdere context van de spreker(s) (o.a. functie of organisatie waar deze werkzaam is) of die van de andere deelnemers, mag worden onthuld.

congresorganisatie 2019

Onze sponsoren